Sprzedaż w punktach stacjonarnych nie zawsze idzie tak, jak chcieliby tego sprzedawcy. Trudności mogą być spowodowane wieloma czynnikami.
Sprzedaż w punktach stacjonarnych nie zawsze idzie tak, jak chcieliby tego sprzedawcy. Trudności mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Jedynie określenie powodów jest w stanie zwiększyć zainteresowanie konsumentów ofertą. Rozwiązaniem problemu mogą być usługi merchandisingowe. Na czym polegają?
Spis treści
Jakie działania wchodzą w zakres usług merchandisingowych?
Skuteczna sprzedaż to klucz do sukcesu. Dla wielu sklepów stacjonarnych jest to jednak nieosiągalne. Aby temu zaradzić, warto nawiązać współpracę z firmą oferującą usługi merchandisingowe. Głównym celem merchandiserów jest zwiększenie atrakcyjności produktów w punktach sprzedaży. Możliwe jest to poprzez określone działania, wdrażane w odpowiedniej kolejności. Zakres obowiązków firm merchandisingowych, takich jak MS Services, obejmuje m.in. uzupełnienie towarów na półkach, dbałość o odpowiednią ekspozycję produktów, implementację materiałów promocyjnych czy kontrolę zgodności z zaleceniami producenta.

Współpraca z merchandiserami rozpoczyna się od dokładnej analizy potrzeb klienta. Kolejnym etapem jest przeprowadzenie audytu w sklepach. Dzięki tym dwóm krokom możliwe jest wdrożenie najlepszych praktyk ekspozycyjnych. Po ich wprowadzeniu ważny jest bieżący monitoring wyników sprzedażowych. Analiza i raportowanie w czasie rzeczywistym pozwalają na szybką reakcję na zmiany na rynku. Natychmiastowe działania umożliwiają dostosowanie strategii do aktualnych trendów.
Czym jest wynajem handlowców i jaki jest zakres obowiązków przedstawicieli handlowych?
Usługą, z której również warto skorzystać, jest wynajem handlowców. Polega ona na dostarczeniu doświadczonych przedstawicieli handlowych przez zewnętrzną firmę. Specjaliści ds. sprzedaży wykonują swoje obowiązki przez określony czas oraz zgodnie z wcześniej ustalonym zakresem. Firma otrzymuje w ten sposób wsparcie profesjonalistów bez ponoszenia kosztów związanych z rekrutacją i zatrudnianiem na etat. Także w tym przypadku współpraca rozpoczyna się od analizy potrzeb klienta. Istotne jest określenie głównych celów sprzedażowych. Następnie przedstawiciele handlowi realizują strategię sprzedażową oraz zajmują się obsługą klientów. W tym czasie odbywa się monitorowanie i bieżące raportowanie. Pozwala to dostosowywać działania w razie ewentualnych potrzeb.
Wynajem handlowców to świetne rozwiązanie. Usługa ta minimalizuje ryzyko mogące wynikać z kosztów, efektywności czy elastyczności zespołu sprzedażowego. Co więcej, firma otrzymuje gwarancję skuteczności oraz ciągłą gotowość do działań.