Bieżący wywóz śmieci to zadanie spółki komunalnej, natomiast zupełnie inaczej wygląda to w przypadku odpadów pobudowlanych i poremontowych. Te zostają na głowie właściciela, który często nie ma pomysłu, co z nimi zrobić. Nie każdy samorząd zapewnia odbiór takich śmieci za darmo, z kolei samodzielne organizowanie wywozu jest bardzo kłopotliwe i czasochłonne. Alternatywa? Możesz zlecić wywóz śmieci w Sosnowcu profesjonalnej firmie, a w tym artykule wyjaśniamy, na czym to polega i dlaczego warto.
Spis treści
Na własną rękę? Lepiej odpuść
To zrozumiałe, że wiele osób remontujących mieszkanie czy wykańczających dom jednorodzinny „kombinuje”, aby samodzielnie wywieźć śmieci po fachowcach. Jest to jak najbardziej możliwe – trzeba tylko dostarczyć odpady do gminnego Punku Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).
Problem polega na tym, że mówimy tutaj o bardzo różnorodnych śmieciach, które wymagają posegregowania, a już samo to zajmuje mnóstwo czasu. Do tego warto sobie zadać pytanie: czym wywieziesz te śmieci? Prywatnym samochodem? Ryzykujesz jego uszkodzenie, nie wspominając o tym, ile stracisz czasu na posprzątanie auta. Wypożyczenie przyczepki towarowej? Nie każdy samochód ma hak holowniczy.
Gdy weźmiemy to wszystko pod uwagę, to okaże się, że organizowanie wywozu śmieci poremontowych i pobudowlanych nie jest najszczęśliwszym pomysłem. To strata czasu, sił, nerwów, a do tego ryzyko, że pozorna oszczędność ostatecznie przerodzi się w niemałe wydatki.
Profesjonalny wywóz śmieci: na czym to polega?
Chcąc bez trudu pozbyć się problematycznych odpadów np. po remoncie mieszkania, warto już na etapie rozpoczęcia prac zamówić kontener na śmieci poremontowe. Wszyscy kojarzymy takie kontenery stojące na placach budowy bloków, centrów handlowych, budynków biurowych etc. Okazuje się, że każdy może zamówić kontener z myślą o wywiezieniu własnych śmieci, takich jak gruz, opakowania po farbach i klejach, fragmenty izolacji, stara stolarka, potłuczone płytki etc.
Wystarczy skontaktować się z firmą oferującą wynajem kontenerów na gruz, ustalić datę i miejsce podstawienia kontenera, a następnie go wypełnić. Po wszystkim powiadamiamy firmę o gotowości do odbioru śmieci, które trafią do specjalistycznych punktów utylizacji – legalnie, bez szkód dla środowiska.
Dlaczego warto?
Jest wiele dobrych powodów, aby zlecić wywóz śmieci w Sosnowcu profesjonalistom. Wspomnijmy tylko o:
- dużej oszczędności czasu,
- wygodzie,
- braku ryzyka uszkodzenia prywatnego samochodu,
- możliwości utrzymania porządku na placu budowy/remontu i uniknięcia potencjalnych konfliktów z sąsiadami,
- braku konieczności samodzielnego segregowania odpadów i wrzucania ich do odpowiednich kontenerów w PSZOK (wszystkim zajmie się firma odbierająca śmieci).
Komu zlecić wywóz śmieci w Sosnowcu?
Taką usługę swoim klientom zapewnia P.H.U. Koliber. Przedsiębiorstwo posiada kontenery na gruz i inne odpady poremontowe czy pobudowlane o pojemności od 3 do 10 metrów sześciennych, dzięki czemu bez problemu dobierzesz kontener, który pomieści dokładnie tyle śmieci, ile musisz wywieźć.
Aby skorzystać z tej usługi wystarczy tylko skontaktować się z P.H.U. Koliber, zarezerwować odpowiedni kontener (możesz tutaj liczyć na fachowe doradztwo) i zamówić jego dostawę pod wskazany adres. Co ważne, do kontenerów firmy można wrzucać najróżniejsze śmieci powstające w trakcie prac remontowych czy budowlanych, włącznie z foliami, szkłem, puszkami czy styropianem i wełną mineralną.
Ile kosztuje wynajęcie kontenera na śmieci? Aktualną cenę tej usługi poznasz kontaktując się z P.H.U. Koliber. Możemy natomiast zapewnić, że jest to bardzo korzystne rozwiązanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę oszczędność czasu i pracy własnej. Dodajmy jeszcze, że P.H.U. Koliber oferuje wywóz śmieci w Sosnowcu oraz innych miejscowościach w regionie, w tym w Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Będzinie czy Mysłowicach. Po szczegóły zajrzyj na stronę koliber-dg.pl.