9 C
Poznań
środa, 24 kwietnia, 2024

Znaczenie koloru w reklamie

Każdy kolor ma określone cechy, czyli odcień, nasycenie, a także jasność. Aby uzyskać najlepszy efekt w zakresie doboru kolorów do reklamy należy znać te cechy, rozumieć ich znaczenie i potrafić odpowiednio je dobierać i równoważyć.

Kolory a skuteczny przekaz reklamowy

Na stronie KseroA0.pl odnaleźć można atrakcyjne projekty reklam, na których kolor odgrywa kluczową rolę. Kolory w reklamie przyciągają wzrok, tworzą tożsamość marki, komunikują wartości oraz potrafią wywoływać konkretne skojarzenia. Dlatego zasady stosowania barw i kolorów nie są przypadkowe. Istotny jest także termin psychologii koloru, oznaczający badanie zależności między zachowaniem człowieka a barwami. Kolory wpływają na emocje u odbiorców, tym samym mogą zachęcać klientów do zakupu lub stworzyć pożądane wizerunek marki lub przedsiębiorstwa. Dlatego aby reklama była wystarczająco skuteczna musi przyciągać wzrok potencjalnych klientów oraz prowokować interakcje.

Jak kolor wpływa na odbiorcę reklamy?

Projektowanie reklam jest ogromną sztuką, którą wspomagać mogą narzędzia technologiczne. Natomiast najprostszym narzędziem jest koło kolorów. Jest ono modelem służącym do pokazywania w jaki sposób mieszają się kolory, jak powstają poszczególne barwy oraz w jaki sposób należy je łączyć. To właśnie na podstawie koła kolorów z łatwością można dobrać barwy stosowane na billboardach czy też dużych banerach reklamowych. Oznacza to, że istnieją takie kolory, które zestawione ze sobą wyglądają doskonale, przykuwają uwagę oraz zwiększają atrakcyjność przekazu reklamowego. Istnieją również takie zestawienia kolorów, które mogą powodować przytłoczenie oraz mało estetyczny efekt. Zatem istnieją kolory, które idealnie mogą pasować do niektórych branż.

Dobór koloru do produktu i rodzaju przekazu reklamowego

Kolor jest bardzo ważnym elementem tożsamości całej marki. Pozwala tworzyć wizerunek oraz przypisać produktowi konkretne cechy. Najczęściej kolor czerwony wybierany jest do produktów sportowych, samochodów, napojów energetycznych, promocji oraz produktów kosmetycznych. Żółty idealnie sprawdza się w przypadku produktów dla dzieci oraz w ofertach turystycznych. Zieleń to kolor często wykorzystywana w reklamach produktów ekologicznych, naturalnych i medycznych, co wynika oczywiście z tego, że zieleń kojarzona jest z naturą. Natomiast niebieski często promuje produkty dotyczące higieny, ale także firmy działające w branży ubezpieczeń czy banki. Niebieski wywołuje uczucie zaufania oraz spokoju. Z kolei pomarańczowy zgodnie z badaniami poprawia apetyt, dlatego wykorzystuje się go w reklamach produktów branży spożywczej.

Czerń poprawia prestiż produktu, a także może świadczyć o wysokiej jakości. Natomiast różowy najczęściej stosuje się w reklamach skierowanych do dzieci, ale także w przypadku kosmetyków. Zatem każdy kolor ma określoną symbolikę, która wynika nie tylko z uwarunkowań psychologicznych, lecz także środowiskowych. Dużo zależy także od kultury oraz obyczajowości danego kraju lub regionu. Niektóre kultury utożsamiają czerń ze śmiercią, dla innych zaś jest to kolor radosny. Istnieją również takie kolory, które mogą mieć podwójne znaczenie. Jest tak na przykład w przypadku koloru czerwonego. Z jednej strony symbolizuje on miłość, czyste i serdeczne uczucia. Z drugiej strony jest symbolem krwi, wojny oraz cierpienia. Dlatego kolory mogą mieć także różne zastosowania. Czerwień zupełnie inaczej wygląda zostawiona z czernią, inaczej zaś zestawiona z bielą. Tym samym na odbiór koloru wpływają także czynniki zewnętrzne oraz zestawienie barw.

Popularne
Przeczytaj również

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj